Chevrolet ska bli världskändis

Närmare 2 000 kr per Chevrolet, så mycket betalade General Motors i reklam och marknadsföringskostnader under 2011. Återförsäljare som måste vara med och dela kostnaden klagar på mindre vinster. Uppgiften för den nya reklambyrån, Commonwealth i Detroit, är att göra Chevrolet till ett världsmärke. . . . → Read More: Chevrolet ska bli världskändis

Från Jänkiejärn till Pizzaracer

Knappt har Fiat/Chrysler hunnit visa upp Dodge Dart som exempel på deras samarbete innan de första bilderna på en spjutversion av Golfdödaren dyker upp. . . . → Read More: Från Jänkiejärn till Pizzaracer

Snart ska sommardäcken på?

Våren borde vara här, men som vanligt håller nattkylan i sig och vi får räkna med ytterligare snö innan Kung Bore släpper sitt grepp. Men det finns hopp. . . . → Read More: Snart ska sommardäcken på?

Tåg eller bil till jobbet?

På hemmastationen i Mjölby väntar jag in Stockholmståget. De gånger jag tagit tåget har inneburit förseningar efter problem med kontaktledningar och trasiga lok. För att inte tala om hur några decimeter snö kan lamslå den rälsbundna trafiken. . . . → Read More: Tåg eller bil till jobbet?