Arkiv

Chevrolet ska bli världskändis

    Närmare 2 000 kr per Chevrolet, så mycket betalade General Motors i reklam och marknadsföringskostnader under 2011. Återförsäljare som måste vara med och dela kostnaden klagar på mindre vinster.

    Huvudkontoret i Detroit har lyssnat och de sjuttio reklambyråer runt om i världen som marknadsfört Chevrolet ska sägas upp. I stället bildas ett nytt bolag på hemmaplan som ska sköta all reklam på olika marknader. På så sätt ska kostnaden per såld bil minska med cirka 1 000 kr hoppas man.

  Uppgiften för den nya reklambyrån, Commonwealth i Detroit, är att göra Chevrolet till ett världsmärke. 

  Personligen trodde jag att GM nått det målet för länge sedan. Deras Chevy Cruze har lanserats som en världsbil, och blivit en mycket framgångsrik sådan. Att man sedan misslyckats mer eller mindre totalt med elbilen Volt/Ampera är knappast något att förundras över.

– Elbilar är och förblir en leksak för miljonärer, kommenterar Edmunds som är ett oberoende testföretag i USA.

Share

Lämna ett svar

Du kan använda dessa HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>