Arkiv

Bara uppåt för Sveriges mest sålda bil

Cloetta vann Silver i något som heter ONE Awards vid en storslagen gala i Dubai. Bilmagasinet / Fruktkombi var det enda svenska bidraget som nominerats. Vi vann silvret i den mest prestigefulla kategorin, Creativity, endast passerat av Covergirl (Procter&Gamble USA).

Vad som är om möjligt ännu roligare är att Bilmagasinet / Ahlgrens bilar Fruktkombi igår blev nominerat i ännu en global reklamtävling som heter The Festival of Media Global Awards 2014. Detta i hela tre kategorier:

Best Content Creation Award

Best Digitally Integrated Campaign

Best Engagement Strategy

De nominerade bidragen kommer ifrån totalt 27 länder och Ahlgrens bilar är ett av mycket få svenska bidrag som nominerats. Det främsta svenska sällskapet består i ett annat motorbidrag, Volvo Trucks som bland annat nominerats för sin “Epic split med Jean-Claude Van Damme”.

Share

Lämna ett svar

Du kan använda dessa HTML-taggar

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>